2011. november 30., szerda

Meghalt Kemény Henrik

2011. november 30.-án hajnalban itt hagyott minket Henike. Már fáradt volt, magányos, de ha kezébe vette Vitéz Lászlót, még mindig felfénylett a szeme.
1971-ben láttam először, fiatal tv szerkesztőként, és minden praktikát bevetettem, hogy képernyőre kerüljön Vitéz László. Akkor az volt a vélemény, hogy ez a műfaj nem tévésíthető. Szabó Attila rendező szerencsére egyetértett abban, hogy nem tudhatjuk, amíg meg nem próbáltuk. Szerencsére azóta is repertoáron vannak Vitéz László történetei. Van portréfilm, előadás, és őrzi a videó az utánozhatatlan marionett bábszínházat is.
Nagyon szerettük Henikét, és Kemény Henriket is. Henike elment, nagy űrt hagy maga után, de Kemény Henrik nem ment el. A kultúránk része lett.

Debrecen. Mutatványos Nap. 2011 június



Aki óvta védte utolsó éveiben: LÁPOSI TERKA
Debreceni Kemény Korngut Alapítvány


A Kolibri születésnapján Novák Jánossal
2011. október

és most lepett meg Papp Feri három képpel, amik a 60. születésnapomon készültek. Nagyon örültem neki. Vidám pillanatok



Saját készítésű Hakapeszi. Gyönyörű ajándék.

2011. november 26., szombat

A való világ, a székely menyecske és a pecsenyehattyú

Csudaszombat - november 26. - m2 - egész napos műsor gyerekeknek - gondolatok az adás közben

Amikor a múlt század kilencvenes évek végén végképp elengedtük a gyerekek kezét, nem gondoltuk, hogy röpke 10 év múlva, ennyire távolra kerül minden, amit értéknek, fontosnak, gyereknekvalónak tartottunk.
Nézem a Csudaszombat stúdiójában lévő, mindenféle társadalmi és földrajzi körből összegyűlt mintegy 100 gyereket, akik  hangulat megteremtéséért lennének felelősek.
Az unott arcokat, a moderátorok igyekezetét.
Amiről szó lesz, az mind az én javaslatomra, vagy lelkes egyetértésemmel került a műsorba - úgyhogy ez morfondir, nem mások leszólása. Mert azt hiszem mindenből a legjobbat hoztuk nekik ma.


Mindannyian hordjuk magunkkal a saját korunkat, zenékkel, ízléssel, rajongással, nemcsak énkorombeliek, már a 30 - 40 évesek is.
Kaláka, mondanom sem kell, nagyon jó, színvonalas, elegáns, hibátlan.
... és  Dániel elejt egy ilyen mondatot: Biztos láttátok Bergman filmjét a Fanny és Alexandert, onnan van ez a dal..
kik? mikor? hol?
12 évesnél fiatalabb volt a közönség nagyobb része
ki az a Bergman ?

Itt volt Fabók Mancsi Bábszínháza A székely menyecske meg az ördög c. vásári komédiával. Egészen magas színvonalú előadás, fiatal, szépséges színésznő, tehetséges, a vásári bábjátszás legjobb hagyományaira alapoz, nő létére hibátlanul csinálja, mulatságos, szellemes, jó a díszlet és kiválóak a bábok, minden elkövetkező színházi fesztiválon díjak sorát söpri majd be.
Csak a gyerekeket nem érdekelte egyáltalán.
Nincs alapjuk, nem értik a nyelvet, amin a népmesék regélnek, nincs szemük a népi groteszk furcsaságaira... és valljuk be a furfangos székely menyecske és a fifikás férj története az ostoba ördöggel hidegen hagyja őket. Pedig az argentin szappanoperák sem szólnak másról, csak azt anya is nézi csecsemőkoruktól fogva, így azt értik. /majd kamaszkorukban /reméljük/ utálni fogják, de az megint más történet/ /

Viszont a Pecsenyehattyú és más mesék - és itt az egyik út -  igazi kacagást váltott ki a nézőiből, nem kertévésen manipulált, nem vezényelt, valódi kacagást. Sajnálatosan pont az én Gyermekszínházi Portálomon fanyalog az állandó kritikus Gabnai Kati ezen az előadáson. Nincs igaza. Ez remek,  ez is besepri a neki járó díjakat a következő két évben, remélem. Talán  ez az út, megfrissíteni, maivá tenni, Ezeket az embereket ott a színpadon ismerték a gyerekek, a tárgyakat, a helyszínt, a nyelvet is, a maga leleményeivel együtt. És ide, mily fura, természetesen illeszkedtek a mesék. Hogy az óriás most egy pöffeteg hivatalnok... hát persze! a lényeg, hogy jól megjárta. 
A felvétel Pesten a Nemzetiben készült, tehát nem belterjes Vaskakas rajongókból állt a közönség, hanem  mindenre orrukat húzogató  fővárosi gyerekekből. A pecsenyehattyút 'beették.'

A mindenkori gyerek már évtizede nézi - ó borzalom - a Valóvilág lepusztított, bunkóságot felemelő rémségeit és szokja a csúnya beszédet, az igénytelen emberi kapcsolatokat...


Erre kell alapoznunk, bárhogy utáljuk, tudomásul venni, hogy Bergman -t nem látott sehol, irodalom az iskolában, módjával, szép versek helyett, globális tévék elnagyolt japán rajzfilmjei...

"És mégis - mégis fáradozni kell.
Egy újabb szellem kezd felküzdeni,
Egy új irány tör át a lelkeken:
A nyers fajokba tisztább érzeményt
S gyümölcsözőbb eszméket oltani,..."


ez patetikus, de mondjatok jobbat! :)


 /A székely menyecske - Fabók Mariann, Díszlet: Mátravölgyi Ákos, Bábok: Lellei Pál
 /Pecsenyehattyú - Vaskakas Bábszínház, Pelsőczy Réka rendező, Parti Nagy Lajos író/

l. még Y Generáció a Csudaszombatból.!

+ kérdés : Mi lesz, ha egyszer valaki belegondol, hogy miről is szólnak a népmesék? A kisgyerek számára.

2011. november 22., kedd

Ősz

Ritka szép volt az idei ősz. Színes. A fényképezőgép dolgozni akart. De minden képet megcsináltak már. Sárga, zöld, rozsda színek, káprázatok, villanó fények, tobzódás. Egyik másik képről nem is tudtam eldönteni én csináltam e?
 Jó pár éve készült ez az ősz - azóta sem tudtam ennél jobbat.
 Idén semmi új
Ilyenek

meg most a november - már csak barnuló  levéltenger és kőszürke Balaton


Szép ősz volt
ha csak a természetet nézzük
 és félelmetes ősz, ha a többit

2011. november 16., szerda

ROZSDALOVAG

Pályázat iskolásoknak
EZ A CIKK TERMÉKMEGJELENÍTÉST TARTALMAZ
Felhívás arra, hogy adják elő a ROZSDALOVAG c. musicalt
A Gemini Kiadó ad hozzá könyvet, szövegkönyvet, cd-n profik által felénekelt betétszámokat, és azok zenei alapját.
A mese vicces
A figurák érdekesek
A zene meghatározhatatlan műfajú, de fülbemászó
Tanárok, zeneiskolák hivatalos felhívás ITT!
Rozsdalovag, mindenféle /persze újrahasznosítható/ fémhulladékból összetákolt, a középkori lovagokra emlékeztető figura.
Szélike a barátnője, a praktikus nő
A Kis Sárkány a nagy sárkányok öntudatával gyújtogatja picinyke tüzeit...
Jó lehet!
 Ha én kezdenék egy ilyenbe - nyugalom nem fogok - akkor annak ellenére, hogy ez egy német és zenés mű - nagyon lazán venném a felkészülést.
Miután elhatároztam, hogy nekilátunk, az osztályban elhinteném a középkori lovag legendák magját, meséket szőnék, figurát, jellemet terveznék a gyerekekkel, aztán amikor a helyszín, a karakter, a sztori formálódik, lehet jelmezt, maszkot, környezetet tervezni, beszédmodorról, kedvenc ételekről, jellemző mozdulatokról beszélgetni.
Így ügyes tanári manipulációval eljutnánk Rozsda lovag és vára megteremtéséhez
És! ekkor még nem olvasták, és nem volt szó arról. ki milyen szerepet kaphat a darabban
Ezután álriportokat játszanék a gyerekekkel, a tévé stúdió vendége Rozsdalovag és Szélike vagy  A Nagy Sárkány. Aki  ebben a szerepben ül a riporter székébe, a karaktert is fel kell vennie, annak nevében nyilatkozni.
Mikor már mindenki egyformán ismeri a figurákat, sőt postás, kísértet és ló szerepben is kiváló, sor kerülhet a szövegkönyv kiosztására.
Ahhoz, hogy természetesen beszéljenek majd a színpadon is a saját szerepükben a szöveget különféle rafinériákkal kell elmondani,  a legváltozatosabb érzelmi állapotokban, fejen állva, fekve, futás vagy kidobós közben.
Persze a felkészítő játékok és bolondozások közben meg kell tanulni 5-6 dalt, a koreográfiát, de ha a lazítás nyomán  a gyerekek azt érzik: ez az én darabom.. mert már elfelejtik, hogy ez előre meg volt írva, csak azt érzik hogy ők csinálták, ők találták ki, sokkal élőbb előadás születhet, nem fognak unatkozni az előadás közben, nem a próbák senyvesztő unalma, gyötrelmei, hanem a közös játék vidámsága idéződik fel...
Lesz egy workshop december 1.-én, ahol gyakorlatban is kipróbálhatjuk, működne e ez a fajta felkészülés!

ez jó módszer
kár hogy a politikában is használják
és beetetnek velünk bármit
ahogy a tévék is
de a mi rozsdalovag játékunk azért jó
jelentkezzetek sokan!

A workshop lezajlott. Alább olvasható amit elmondtam. És játszottunk is. Nem is ment könnyen. A kreativitás nagy kihivás és ápolni kell, nevelni, fejleszteni, különben csak recseg ropog.

és amit nagyon ajánlottam
A MAGYAR GYEREKSZÍNJÁTSZÁS LEGENDÁI



ROZSDALOVAG WORKSHOP - 2011. december 1.

JÁTÉKJAVASLATOK A FELKÉSZÜLÉSHEZ

http://www.drama.hu/jatektar
Könyvajánlat: Gabnai Katalin: Drámajátékok

Figyelem, egymásra figyelés, mássá válás
Bevezető játék:
Ki vagyok én?
Egy lovagi torna szereplőinek kitalálása, eljátszása - Az Őrgrófék, A Hercegék , A Lovag, A szolgája, A sárkány. Lovagok. sikítozó Úrhölgyek, a Bajvívók
Tribün
Harci tér
A Sárkány külön tribünje, tűzálló borítással
A szellemek csak éjjel tudják megnézni a tornát a Rozsdatévé közvetítésében
A játékkal el lehet bolondozni, majd mindig visszatérni rá

 BESZÉLGETÉSEK SZÁMOKKAL
MINDENKI csak számokat mondhat 1 - 100 - körbe adják a számokat, mintha egy történetet mesélnének, aki téveszt kiesik - ez kicsiknél számit ahol még koncentrációt igényel hogy sorban mondják a számokat, majd visszafelé, miközben a történetnek bonyolódnia kell.
elbeszélő csodálkozó pletykáló riadt kacagó m - a legkölünfélébb részek következnek, elsőre meg
kell mutatni aztán már belekapnak
JÁTÉK A TÁRGYAKKAL
egy tárgy - mondjuk egy korong - és ez mi minden lehet - a közönségnek mutatja, a közönség kitalálja
STOP
Mozdulatokkal felépített jelenet - meglepő folytatással
 Az első páros előadás egy jelenetet, szöveg nélkül, a jelenet egy pontján STOP megállítja valaki és belép az egyik szereplő helyére, de magát a jelenetet már egészen más tartalommal folytatja
példa: Balettosokat látunk, és ahogy hajladoznak a STOP után már egy fogorvos hajol a lány fölé, hogy kihúzza a fogát, amikor lelkesen a foggal felemeli a kezét STOP s már egy bajnoki koszorút emelő jelenet, aztán a tapsoló helyére STOP beálló már legyeket üldöz és tovább a végtelenségig....


Amikor már kialakítottuk a karaktereket, ismerjük a szereplők külsejét, belsejét, szokásait, mániáit A ROZSDATÉVÉ stúdiójában folytatódik ajáték

Riporthelyszín
 Ehhez a játékhoz tévé stúdiót kell misztifikálni úgy érdekesebb és izgatóbb
legyen asszisztens, aki kiabál, hogy 5 mp. beszámol, int
ha konzervatívabbra akarják venni, akkor lehet csapni - ez esetben filmfogatást játsszunk
legyen operatőr.
esetleg, ha sokmindenkinek kell szerepet adni, akkor legyen egy szerkesztő/rendező, aki az operatőrt követi, bólogat és elégedetlenkedik, ahogy kell, És a stopper az ő kezében van. Ha 1 percen belül nem sikerül kitalálni, az asszisztensnek szól, hogy intse le
asszisztens bemutathatja az utolsó 15 mp.t 10, 5 vége!

MI TÖRTÉNIK?

1 - Sima riport a vendéggel - a legegyszerűbb, de alkalmas a karakterek játékos átismétlésére
2. -  amikor a riporter nem tudja, hogy ki jött vendégségbe, elvesztette a jegyzeteit, és úgy kell kérdeznie, hogy kiderüljön ki a vendég,
amikor kimondta a nevét, akkor nyert
időre menjen
3. -  amikor a vendég amnéziás nem tudja ki ő, a riporter kérdéseiből jön rá, amikor kimondja a nevét, nyert.  

FELLÉPÜNK A CIRKUSZBAN

1. mindenki választhat karaktert magának - a többiek kitalálják ki ő
2. a kikiáltó megmondja, hogy ki következik - és aszerint kell viselkedni
zsonglőr, kötéltáncos, bűvész, oroszlánszelídítő, bohóc, műlovarnő,
természetesen mindezt mozdulatokkal
  
KÖZÖS AKCIÓ
Éjszaka mindenki alszik, - valaki kopog, ki kell menned, de a többiek nem ébredhetnek fel. Lehet reagálni a vendégre, kitaszítani, vagy behozni - szintén a többiek között egyensúlyozva
A szorosan összevissza fekvők között kell kióvakodni, hogy senki ne vegyen észre. A többi szigorúan csukott szemmel fekszik, - ezek szabályok, amiket be kell tartani

AZ ŐR
Mindenki elhelyezi a legkevesebb tárgyát egy vonalon, a terem másik végében felsorakoznak, a vonal mögött egy szigorú őr áll. úgy kell visszavinni a kedves tárgyat, hogy az őr ne lássa mozogni őket. Az őr hirtelen fordulatokkal ijesztget. akit meglát mozdulni, az kővé válik. A többiek a kövé váltat érintéssel feléleszthetik, de ezzel időt vesztenek

AMIKOR MÁR A SZÖVEGGEL  JÁTSZUNK
VERSEKKEL, számokkal játsszunk először
Egy levegővel mondják el.  Javaslat  Kormos : Vackor
Weöres: Bóbita

Elmondjuk ritmusosan együtt, egyenként, elmondjuk álmodozón, ordítva - mintha veszekednénk valakivel, pletykálkodva...stb.
elmondjuk evés közben, futás közben  

SAJÁT JELENET
a saját szöveget is elmondjuk sírva, kacagva, narancsevés közben, fogócskázva
A jelenet szereplői állandó mozgásban legyenek
mindig mindenkinek legyen a kezében valami , amivel elkerülhetjük a könyökből széttárt kéz mozdulatot, ami az amatőrök örök és alig leszoktatható szokása
előadjuk operaként
szinkronizálva
balettozva
ebédelés közben
mesél valamit, de abban benne van az a mondat, ami a szövege a darabban
riportban mondja el a jelenetet
- a cél és feladat, hogy ne betanult szöveg legyen, hanem olyan mondat, mint a többi 

A SZEREPLŐKKARAKTERVÁLTÁSAI
A postás lehet hányaveti, romantikus, luzer, jöjjön vele az árnyéka, meneküljön

 SZÍNÉSZI JÁTÉK
arc érzelmei - kamera felhasználásával
 átmenetek  szomorú - meglát valakit, aki kedves neki elömlik az öröm az arcán
fordítva is vidámból lesz szomorú
mikor igaz és mikor csak úgy csinál
és ha már tudják milyen az igazi, akkor lehet karikírozni, rájátszani, bohóckodni és akkor is jó, ha vannak pillanatok amikor igazi az érzés 

KAMERAHASZNÁLAT
Amikor kamerát veszünk a kezünkbe megváltoztatjuk a világot, mert a felvett kép mellé odakerül a mi véleményünk, érzéseink stb.
jó lenne, ha lenne a stábnak olyan tagja, aki végig  a próbák alatt is forgatja a készülődést ennek két haszna van
1. menet közben is vissza lehet nézni mit csináltunk, ez már a jelentek beállításánál nagyon hasznos a gyerek maga látja, hogy milyen az, mikor csak úgy ácsorog és unatkozik, míg a többi beszél 

VÉGEREDMÉNY A VIDEÓN
A végeredményt videóra kell rögzíteni
Akkor tehát érdemes úgy megcsinálni, hogy azt lássuk, amit szeretnénk,  tehát nem szabad megelégedni a totál változattal, mert ugyan gyakorlott zsűritag látja pontosan hogy milyen az előadás, de nem ragadja meg és nem emlékszik rá
 viszont, ha néhány hatásvadász eszközzel megdobjuk az jót tesz

hát így...


2011. november 12., szombat

Merlin és a maszkos varázslat

Merlin, kedvenc varázslóm, a kedvenc BBC sorozatomban egyszerre látható fiatal varázslóként és 80 éves önmagaként, Colin Morgan kiváló mindkét szerepeben
és így lesz Merlinből Emrys

Hát ilyen egyszerű a
a többi a színész
Merlin 4. évad szombatonként a BBC 1 -n
A harmadik a népszerűségi listán
van benne valami eredeti
aki unja a rajongásomat, az lapozzon
:)

2011. november 8., kedd

Csernóczky Lajos emlékére

Volt egy vidám kölyökidős nyári film, a Csereszerelem. Már a kölykök írtak, rendezték, gyártották, s a stáb tagjai lettek az epizodisták. Csernóczky - Bécsi - hangmérnök - operatőr két részeges horgászt játszott...
ezekkel a röhögtető kis jelenetekkel búcsúzunk a minden mókára kész hangmérnökünktől.
Legyen jó társaságod odaát!

2011. november 5., szombat

Petrucz avagy az uborkák megértek

Petrucz Krstan feltette apja Petrucz Miklós sajtóigazolványát a Facebookra.


Akkor jutott eszembe, hogy mennyi minden kötődik hozzá. 1970 -ben kerültem a tévébe, akkor ismertem meg, alacsony, gömbölyű, mosolygós, mindig dumáló de csak nívós és nehéz műsorokat gyártott, menő volt.

Volt egy felvételvezetője a Sári. Nem sokkal később felszívódott Európában. Sokat nevetgéltek, cukkolódtak azon, hogy majd ha a Sári már Münchenben él és bosszút akarna állni a Mikin - mindig van miért - akkor küldözget neki ilyen képeslapokat:
"Kedves Miklós, jól telnek a napok itt München külvárosában, és az uborkák beértek."
- mennyit dolgoznának a fiúk hogy kiderítsék milyen uborka,  hol, mennyire,... ez a boldog hetvenes évek,  tudjuk, hogy elolvassák a leveleket és lehallgatják a tévés telefonokat, de már vicceltünk és nevettünk rajt.
Volt egy trükkje a Petrucznak, ha a feleségének - vagy bárki hölgynek - tetszett egy pasi, - elkezdte dicsérni, mint aki jól ismeri - ha ismerte, ha nem - Igen, klassz srác, jóképű, izmos, magas!, csak tudod van egy baj vele, annyira büdös a lába... mindegy, hogy nem volt igaz, annak a hölgynek, ha arra a pasira gondolt attól kezdve csak az ugrott be, hogy mennyire büdös a lába!
Nagy kommunikátor volt drága barátom. Jó színész lett volna, szeretett volna lenni.
Ő volt a Süsü, a sárkány első gyártásvezetője.

Petrucz írása 1976 -ból a TV legendáriumban




Hattyúk tava

A forgatások mindig ugyan olyanok. A körülmények hol jobbak, hol rosszabbak, de az egész mégis kompromisszumok sora, amitől néha rosszabb, még néhább jobb lesz a végeredmény. 
Kislány a Mirizó Dance - ból
A Budapest Bábszínház új Hattyúk tava előadása apropóján kezdtük el csinálni ezt a 15 perces bejátszót az állatos  Csudaszombat adásához. Merthogy  a hattyú állat, de az egész mégsem állati történet, és itt van ez az új bemutató a Budapest Bábszínházban, A hattyúk tava Csajkovszkij zenéjére legyezőkkel és kardokkal.   SŐT a Szegedi Kortárs Balett Hattyúk tava gyerekeknek c. előadását is játsszák a Müpában novemberben.. minden együtt volt, hogy nekikezdjünk

 A szinopszisban az volt a lényeg, hogy háromféle előadás kapcsán - amiből kettő ráadásul aktuális -  elmeséljük, miről is szól ez a közismert - mégsem biztos, hogy a mai gyerekek által is jól ismert - mese.

A Bábszínházzal kezdődött. Balázs Zoltán a rendező szigorú és elszánt, nem szivesen látott a próbán, majd  Cziráki Judit a Színház remek sajtósa rábeszélte, hogy beengedjen,  de a próbán gyakorlatilag nem láttam semmit. Viszont lelkesen elmesélte a koncepciót, meggyőző volt és magávalragadó.
Góczán Judit odaadta a forgatókönyvet, - nagyon tetszik - de a megvalósitás meg fogja változtatni, mondta. És tényleg.
Aztán a fotós próbán nem az volt, amit megbeszéltük, de szerencsére a szereplők szóltak, hogy nem lesz addigra kész az előadás, ne menjünk stábbal forgatni. Igy csak én mentem, felvettem valamit, ami igazán semmi.
Ez csak akkor vált gonddá, amikor kiderült, hogy az előadást, amin forgattunk volna, lemondta a színház, mert megbetegedett a főszereplő, Blasek Gyöngyi a Mesélő. .
Aztán mégis jól alakult, mert az elmaradt előadás alkalmat adott még egy kis próbára, és a kedves aranyos, pótolhatatlan Kalmár Éva összeállított egy látványos jelenetsort, amit felvettünk s így legalább beszélgettünk Karádi Borival, amivel régi tartozásomat róttam le, és akit imád a kamera, annyira finom, annyira természetes.
Karádi Borbála színész
A Bábszínházas jelenetek és a Karádi Bori interjú a you tuben is


Azt is elképzeltem, hogy kisgyerekek rajzolnak a Hattyúk taváról, ahogy ők elképzelik és mesélnek a rajzok kapcsán, ahogy nekik tetszik.
Ez sajnos nem jött össze, mert a hely lemondta... nem is haragudhattam érte, mert nem tudták, hogy 2 nappal a forgatás előtt lemondani valamit milyen vacak, egy forgatás szempontjából
Maradtak a Mirizo kislányai, akik nagyon helyesek. Zóki Mirella felkészítette őket, táncot is tanultak... 
sajnáltam is hogy kevés jutott belőlük a végső anyagba.
A háttérben Zóki Mirella /előtérben a kislánya/
A Szegedi Kortárs Balettel legalább nem volt ilyen gond, mert nekik megvan az előadás DVD -n csak a zene játszási jogával nem rendelkeznek, úgyhogy valószinűleg néma lesz a tánc
Szegedi Kortárs Balett
A színháztörténeti Intézet tánctárában nagyon sok klasszikus balett előadás van a Hattyúk tavából,  nagyon hangulatos hely, különleges nem mavilági emberek dolgoznak ott, szeretik az anyagot, amit őriznek, a technikai felszereltségük a hatvanas éveket idézi, fűtés nem volt, mégis valami meleg, barátságos légkör fonódott körém.
az anyag amit kiírtak szép.
A Táncarchivum anyagából

A stáb a forgatáson vidám volt
 Czupi Dani bevált mesélőnek
Czupi Dániel
aztán a montírozásra már senki nem ért rá, onnantól egymagam maradtam, igaz kiderült az is, hogy a tévé még sem megrendelőt, sem szerződést nem küldött, ez a munkatársak munkakedvét visszavetette, csak a minimálisat adták .. ki tudja fizetnek e .. pedig valami fiatal lelkes stábra számítottam, akik új dolgokkal frissítik amit elképzeltem.:( annyira naiv vagyok. Ők az ő filmjüket csinálják lelkesen időt, pénzt nem nézve...

Halász Juli, Czupi Dani, Vass Zoli
A végső fázis, a tévé kedvére való kiírás nem ment könnyen, főleg, hogy magamra maradtam.. Tóth Feri a főgyártásvezető jóindulatán múlt csak, hogy végül sikerült
Nagyon kedvelem az új idők új szokását az egyszemélyes stábot
de amikor valami nem arra van kitalálva, akkor nem szeretem, hogy az idő és a pénz szorításában se asszisztens, se vágó, olyan fogalmak, mint vágóasszisztens, mikrofonos már nem is értelmezhető - örülni kell a hangmérnöknek egyáltalán - felvételvezető.! tényleg nem kell mindegyik, de legalább az egyik.
Tanulság: csinálják ezt a fiatalok
pedig  forgatni, vágni nagyon jó, csak a zugehör, az nem kellene.
Az átvevők szerették, úgyhogy a vége jó és akkor minden jó